Álom.net (2009)

Itt érkezett el a pillanat, mikor én, Bebe, kijelentem, van egy film, amiről nem lehet pozitívan írni. Vagy amennyiben mégis, két pozitívumot tudok megemlíteni. Ebből ráadásul az egyiket (Labancz Lilla szilikonmelleit) Máté említette, tehát nem számítanak. Annyira. Véleményem szerint, a film abszolút csúcspontjai... a kocsik voltak. Hát bizony. Elég gáz, ha már a filmben szereplő fiúkra, vagy csini rucikra sem tudom azt mondani, egye fene, megérték azt, hogy elvesztegettem másfél órát az életemből. Mert igen. Mindössze két részlétben tudtam végignézni az alkotást (első próbálkozásnál a go-kartozós jelenetig bírtam, körülbelül egy hónapja, és mostanra szűntek meg a rémálmok annyira, hogy tudjam folytatni), és azt kell mondjam, egy nagyon frappáns kifejezéssel tudnám illetni, amit éreztem. Nem, nem írom le. Legalább ennyi pozitívum legyen a dologban.
Erősen gondolkozok azon, melyik rosszal kezdjem a sok közül. Essünk túl a szereplőkön. Igazából, azt hiszem, túl tudtam volna tenni magam azon, hogy Labancz Lilla... jajj, hogy tudnám szépen kifejezni? Randa. Azon is túl tudtam volna tenni magam, hogy nagyjából mindenki randa, akit szépnek szántak. Sőt, még azon is, hogy a főszereplő egy idegesítő szőke liba, aki nem érti, miért utálják a normális emberek. De sajnos sok dolgon egyszerűen képtelenség átsiklani. Például azon, hogy a szereplők többsége egész egyszerűen nem tud színészkedni. Olyannyira nem, hogy sokuknak külön szinkronhangot kellett beilleszteni. Hogy honnan tudom? Ó, pofon egyszerű. Kismilliószor láttam már az "Apám beájulna" (nem kevésbé cikis, de legalább szerethető) című filmmüvészeti gyöngyszemet, és tökéletesen felismerem már Csősz Boglárka hangját (aki abban a filmben játszotta az ügyeletes szőke liba szerepét, de a) legalább szép b) az ő karakterének bizonyos mondásait, mint pl azt, hogy "én addig a háttérben elbájolóan mosolygok majd" vagy ilyesmi, a mai napig használom, az Álom.net legtöbb szereplőjének meg már a nevére sem emlékszek). Ebből a katyvaszból azt akartam kihozni még az elején, azt hiszem, hogy az egyik szőke pom pom lánykának Csősz Bogi volt a hangja, és ha az utóbbi időben nem esett át teljes test és arcplasztikán, nem ő szerepelt az alkotásban. Gáz, hát na. Oké, megértem én, kis ország ez, kevés a színészpalánta, de nem hiszem el, hogy ne lett volna egy olyan lány, aki legalább szép, és szimpatikus szőke, ha már a karaktere az amerikai filmekben max annak a boszorkánynak tudna megfelelni, aki a végén mindig rosszul jár. Jó, mondjuk nem igazán értem, mit vár az ember Steiner Kristóftól, de legalább a csaj karaktere valami fejlődést mutatott volna a sztori folyamán. Nem, nem fejlődik. Ugyanolyan idegesítő liba marad a film végén, mint amilyen a legelején volt.
És ha már Steiner Kristóf áttérhetünk a forgatókönyvre. Ha most nekiállnék leírni azoknak a filmeknek a listáját, ahonnan az ötleteket ügyesen összelopkodta, szerintem itt ülnék még egy hétig. Ez itt ismét csak a kisebbik gond lenne. Olyan sok film létezik már, képtelenség teljesen egyedit kitalálni, oké. De hogy az egész történet ennyire logikátlan legyen... hát az már igazán fájdalmas. Úgy értem, mikor rúgnak ki valakit egy gimiből holmi pletyka miatt? És hol van olyan gimi, ahol ismét kirúgással fenyegetik, áh, már azt sem tudom, miért, nem is érdekel, azt tudom, hogy olyan aprócska dolog volt az is, amit normális iskolákban, a normális életben, lerendeznek egy legyintéssel. Maximum valami beírásfélével. De a pálmát mindenképp az viszi számomra, mikor Regi apja kijelenti: a lányának egy elit iskolába kell mennie, mert azt mondta. Igen, az "elit iskola" kifejezést használja. Mintha az olyanokba csak úgy felvennék az emberek, persze. Kristóf, egy 12-13 éves lánytól még oké, hogy álomvilágban él, de ideje lenne felnőnöd neked már, azt hiszem.
Elmondhatnám itt, mennyire vérszegények voltak a szurkolólányok műsorai. Az egyik csapat koreográfiája arra emlékeztett, mikor általános iskolában a másodikas kislányok gyakoroltak valami ugribugris táncórára, a másik csapatnak (igen, a főszereplő kisasszonyének) a koreográfiája meg olyan volt, mintha legalábbis egy estére szánták volna valami night clubban. Ribancos. Kimondtam. És ha már szurkolólányok, életemben nem láttam még olyan gáz dolgot, mint mikor egy lepukkant tornateremben nekiálltak rázni a feneküket (amiből meglepően sokat mutatott a kamera, ahhoz képest, hogy a filmet leginkább a tini csajoknak szánták...) és kántáltak valamiféle szurkolói versikét, de azt is olyan lelkesedéssel, mint ahogy az első osztályosok szavalnak a tanévnyitó ünnepségeken.
És lenne még itt millió meg millió apróság, amik tovább rontják a film talán létező színvonalát (például az Anti Fitness Club szerepeltetése, akik nekiállnak egy iskolai bálon hullaszagokról énekelni, és mindenki élvezi...), de szerintem ennyi mindenkinek tökéletesen elég. Talán, azt kell mondanom, életem legrosszabb filmjéhez volt szerencsém. 1,5/10-nél semmiképp sem ér többet. Azt a kettőt is csak a kocsik kapják, meg Labancz Lilla didkói, ugye, mert tény, hogy a pasiknak legalább volt mit nézni ahelyett, hogy a történetre figyeltek volna. Nekünk csajoknak nem jutott semmi, hiszen egy fél jóképű srác sem akadt a filmben. Ráadásul a legrosszabb az egészben: nem tudjuk meg, ki az a bizonyos Álom.net (aki közel sem annyira fontos szereplő szerintem, hogy róla nevezzék el a címet, de jobban hangzik ez, mint "Egy Ribanc feljegyzései"), szóval még a folytatásra is megvan a lehetőség. Omájgád, hogy stílusos legyek.

Csak hogy kellőképp elrettenjen mindenki...
Bebe

5 megjegyzés:

lollie 2009. december 9. 11:27  

ha fészbókon lennénk, like-olnám :D
nem a filmet, a bejegyzést...

"Csak hogy kellőképp elrettenjen mindenki..." XD

diri 2009. december 9. 12:48  

pff, én nem tudtam magam rászánni, hogy megnézzem ezt a szart :D már bocsánat. de ez az. ;) Komolyan, fullra nem vágom miért kell ennyire égetni magunkat? pom-pom lányos, elit sulis filmet épp eleget csinálnak Hollywoodban, de ott legalább tényleg van is ilyen. Szánalmas, a filmipar szemete. És ami a legrosszabb az egészben, legalábbis számomra: siófoki vagyok, a film 99%-át nálunk forgatták, többek között a mi giminkben is. Tisztán emlékszem azokra a napokra mikor forgattak. És hogy miért? Mert az összes színész és az egész stáb egy bunkó társaság volt, állandóan lecsesztek minket, és lassan már ott voltunk hogy szünetekben ki sem mehettünk. Én megértem, hogy ez egy forgatás. De akkor is, szépen is el lehetett volna mondani, hogy erre meg arra inkább ne járjunk, mert ott épp forgatnak. De nekik egyszerűbb volt parasztkodni.-.-" Nálunk majdnem mindenki már a film megjelenése előtt utálta ezt az egész álom.net mizériát.
És mindezt csak azért mondtam el, hogyha esetleg valakit zavarna Bebe nagyon negatív kritikája, akkor az is lássa, hogy ez tényleg egy nagy kaki.
bocsánat hogy ennyire gonosz voltam, de ez a véleményem a kezdetek óta.

Lenka 2009. december 10. 6:22  

Én csak a trailert láttam, de elég volt. Bőven :D A film csúcspontja komolyan Rékasi Károly, talán ő az egyetlen akinek van egy kis tehetsége, a többi pedig szörnyű - már az előzetesből is ordít :D

fédra* 2009. december 21. 13:19  

Én megnéztem moziban. Legalábbis megrpróbáltam. Nem hosszú a film, de mégis úgy tíz perccel a vége előtt már nem bírtam tovább és kijöttem. Hát püfff. Ribancz Lillának már a hangja is hányingerkeltő (hogy a cukcsi kifejezéseiről már ne is beszéljünk), nemhogy a feje. De ezt hagyjuk. A sztori lapos, sablonos, de még annak is béna. Ja és amiről nem beszélnek: az egész hatalmas bukta volt, én "főműsoridőben" néztem, pár nappal preimer után, és összesen voltunk vagy heten nyolcan a teremben egy Miskolci plázában. Max tízen. Hátpüfff.

Minnie 2009. december 24. 8:41  

most csináltak valami kurva nagy hollywoodit elvileg. az egész egy tiszta koppintás, erőltetett... inkább fel sem sorolnám, úgy szar az egész ahogy van. és igen, ez életem legrosszabb filmje. pff, nem tudok jobbat.

Megjegyzés küldése