Figyelem!

A felülemelkedés nálam bevett szokás, szóval nem szóltam hozzá az "Új Hold" kritikához írt kommentárokhoz. Eddig. Nem először, lehet, hogy ugyanaz az illető, vagy két különböző, rosszabbnak tartom, ha már ketten gondolják így, megírták, hogy szerintük nálam a kritika fogalma a cinizmussal, és az oltogatással egyenlő.

Oké, tegyük hozzá, hogy mint minden egyes negatív kritikának, ennek is van alapja. Nyilván nem szoktam röptetni dicshimnuszokat, a kritika, ponthogy attól kritika, hogy egy-egy dolog, legyen ez bármi, nem csak film, vagy sorozat, a jó és rossz oldalra egyaránt rávilágít.
De még nem is ez a lényeg, még nincs vége, mert a lényeg az, hogy a jó dolgok, és a rossz dolgok egy adott valamivel kapcsolatban, nem oszlanak el mindenkinél, ugyanúgy, ugyanabban a felállásban. Relatív. Emberhez viszonyított. Kéremszépen, ez az, ami vastagon szedve, satöbbi.

Meglehet, hogy a hozzáállásom túl negatív úgy alapjáraton, és a lehúzó értékelések gyakori vendégek a blogon, ezt elismerem. Megígérem, hogy innentől fogva jobban ráfekszek az objektivitásra, de ugyanakkor néhány elégedetlenkedőtől nem fogok bocsánatot kérni a saját, egyéni véleményemért, és csak miattuk nem fogok valamiről teljesen pozitívan nyilatkozni, ami amúgy nem jön be. Nagyon helyesen teszik, ha megszűnnek látogatók lenni, vagy legalábbis az Én bejegyzéseimet kihagyják a stresszmentes élet reményében.

Ami azonban igazán pofon csapott, az volt, hogy egy névtelen kommentelő odaírta, hogy azért kezdett később bele az Alkonyat könyv olvasásába, mert Én anno lehúztam még a gyépés időszakunkban. Ezt nem akartam. Persze, a kritikák engem is befolyásolnak, hogy milyen szintű lelkesedéssel kezdek bele valamibe, DE! azt semmiképp sem akartam, hogy ez legyen. Nem akarom, nem akarjuk diktálni, hogy mi az, ami "trendi", és "menő" a szemetekben, csupán leírni a véleményünket. Nem akarok ennyire befolyással lenni az oldalt látogatókra, Én azt szeretném, ha mindenki tőlünk FÜGGETLENÜL, amit Őt amúgy érdekelné, abba belepillantana, és tesztelné, hogy ez most hor, or not, értitek, és UTÁNA kúltúráltan, feltéve ha cikkeztünk róla elmondaná a saját álláspontját.
Azt tudom csak most, hogy ezen muszáj gondolkoznom, egy ideig nem fogok írni, ami szerintem jót fog most tenni, hiszen Bebének már kijárt a főszerep, meg vele valahogy tényleg optimistább, és vidámabb is a blog.

Ennyi lenne.

Máté

7 megjegyzés:

matt 2009. december 3. 11:11  

hallod ez akkora egy fasság, most emiatt ne menjen el a kedved. jó, nyilván oltasz sokszor, de én is, ha meg valaki annyira fanatikus, hogy nem látja a hibákat abban amit szeret, akkor szerintem bújjon el. az meg, hogy valamennyire formálja az emberek véleményét az írásaitok, az ilyen velejáró dolog, amit muszáj elfogadnod. erről sorozatjunkien is olvastam egyszer valamit, hogy ők is ugye próbálgatnak vigyázni arra, hogy ne írjanak nagyonnagyon negatív véleményt, és ne vegyék el a kedvét a potenciális sorozatnézőknek, mert azért annyira nincs sok belőlük, hogy válogatni lehessen.
ja a kritikát meg még nem olvastam el, mert még mindig nem láttam a filmet, de majd utána elolvasom mindenképp. bár nem hiszem hogy olyat írtál volna, amin majd nagyon kiakadnék, szóval tök mindegy.
ja és tényleg, ne hagyd hogy ilyen tizenkét éves nedves bugyis twilight fanok így elkeserítsenek, mert felesleges.

karamellás milka. 2009. december 3. 12:58  

naneee. nee. nee. ne. miért?! na az ilyen névtelen kis álszent pöcsöm emberek miatt utálom a gépét meg mindent. mert eddig kussban voltatok drágaságaim! mi ez a nagy "mondjukmegavéleményünketlegyenatöbbieknekszar"? legalább mondanád meg a neved. pöcsönrúgdosnálak (de nem vagy agresszív. cseppet sem.)
uhhh.
elegem van.
-.-
Lili.

karamellás milka. 2009. december 4. 6:39  

*(nem vagyok agreszív.)

boti 2009. december 4. 13:19  

hmm. na ez pont olyan no commentes :D mindenkinek megvan a véleménye, amit el kell fogadni. az meg tény, hogy a twilight egy szar :) na mindegy. a másik a színvonal... névtelenek, milkák oO kéremszépen :D

Lenka 2009. december 5. 1:58  

Direkt nem a New Moon poszthoz írok. MErt én is Twilight-fan vagyok és akkor majd jönnek az oltogatós kommentek, hogy hülye Rob-fanpicsa vagyok.

Először is. Nem akarom, hogy félreértsetek, nekem semmi bajom Mátéval, de igaza van annak aki beszólt. (megnéztem-odaírta a nevét, szal nem kell rögtön oltogatni, olyasmivel főleg nem amit el sem követett, nem névtelenül írt)

Szerintem is nagyon negatívan állsz a dolgokhoz, Máté (Bebétől mostanában nem olvastam sokat, azért neked mondom)Abban igazad van, hogy a kritikának az a dolga, hogy negatív IS legyen. De nem CSAK negatív. Oké, hogy egyénenként teljesen más a megoszlás, de azt el nem hiszem, hogy olyan megkeseredett életed van, hogy semmit nem tudsz élvezni és minden média-cucc 90%-ával van valami bajod. Engem nagyon befolyásolnak a kritikák, épp ezért annó a Twilightot is félbe hagytam, mert úgy lehúztad, hogy elment tőle a kedvem. Aztán később a bnőim rávettek, hogy nézzem meg a filmet és rájöttem, hogy nekem tetszik. A könyv is. Azóta is imádom. Lehet érte utálni. Jó szórakozást.

Már régóta szinte minden tetszik nekem amit te lefikázol, talán egyedül Shakira Did it again-je az, ami úgy él az emlékeimben, hogy "jéé még Máté sem húzta le, ilyen kevésszer van, ez akkor biztos atomjó" Egy hétig éjjel-nappal azt hallgattam, de rájöttem, hogy tök szar az a szám. Csak azért nyomattam, mert dicsérted.

Nekem a zene, az olvasás és a filmnézés azért fontos az életemben, mert egy nehéz nap után kikapcsol és egy másik világba repít pár percre. És ez nagyon sokat tud segíteni, h a suli szívás, legalább a szabadidőmben hadd legyek vidámabb. És a fikázás és mindenbe belekötés nem ez a kategória. Az elmúlt pár hétben már csak megszokásból jövök ide, általában el sem olvasom a kritikáidat, mert úgyis tudom, hogy mi van bennük. Viszont az oldal viszonylag gyakran frissül, és a média minden területéről érkeznek hírek. Ez fontos nekem. Amióta látogatom az oldalt, mindig képben vagyok, de a kritikáidból köszönöm nem kérek. Nem állok neki anyázni, megértem, ha nem tetszik. Másoknak is ezt ajánlom: ha nem tetszik, ne olvassátok, van itt más is az oldalon, nem csak a vélemény.

Máté, tudom, hogy nem fogod megfogadni a tanácsomat, de szerintem az írást ne hagyd abba, csak a témáidat válogasd meg. Írja kedvenceidről, amiről szívesen írsz kedvcsinálót és ajánlót. Mindenben van hiba, de nem muszáj mindet kiemelni, csak párat. Bocsi hogy hosszú voltam, de fent leírtam, miért nem szoktam kommentálni, most az egyszer írtam, úgy gondoltam értelmesebb, ha rendesen kifejtem a véleményemet - kulturáltan, bár ez senkit nem fog érdekelni, tudom.

Várom az oltogatásokat:
Lenka, egy 14 éves nedves bugyis pöcs Twilight-fan

Máté 2009. december 5. 5:00  

Srácok, ez hosszú lesz.

Matt: először is nem számítottam arra, hogy ilyen kedveset fogsz írni, és tök jól esett, szóval kösz tényleg, és mint láthatod folytatom.

Lenka: Előszöris megköszönném neked, hogy ilyen hogyismondjam úgy mondtál véleményt, hogy kúltúráltan és nem is fröcsögött az utálkozástól.

És mostantól fogva tényleg azon leszek, hogy pozitívan nyilatkozzak a dolgokról. A megkeseredett dolog elgondolkoztatott, mert hát mondhatjuk úgyis, hogy legbelül eléggé az vagyok, ki tudja, talán ilyenkor jön a felszínre, a negativitás, pesszizmus képében. Talán ha megpróbálom itt gyakorolni a pozitív hozzáállást, más területen is jobb lesz egy kicsivel. Vagy ha az optimizmus nem is fog menni annyira, akkor legalább objektívan fogom próbálni szemlélni a cuccokat.
A zene, és filmnézéssel egyetértek, amit velük kapcsolatban írtál.
Viszont, te is írtad, hogy örülsz neki, hogy annyi féle dologról írunk, amitől mindig képben vagy, mivel emiatt bírják a legtöbben a blogot, nem tehetem meg azt, hogy csak a személyes kedvenceimről írok, azonban azt megígérhetem, hogy inkább tényközlő leszek abban az esetben, ha csak lehúzás menne a részemről.

És ne mondj olyat, hogy nem fogadom meg a tanácsodat, mert nem vagyok olyan tarparaszt köcsög, amilyennek talán az írásaimból gondolhatsz, ponthogy nagyon elgondolkotató, és hasznos intelmeket írtál.

Ez a befolyásos dolog a legnehezebb, mert én nem befolyásolni akarom tényleg az embereket, csak véleményt nyilvánítani, de úgy néz ki a kettő együttjár. Ha a filmbuzin, vagy sorozatjunkien vagy más hasonló blogon azt olvasom, hogy valami, ami engem érdekelt szar, én is kevesebb lelkesedéssel indulok neki. De ha már előtte is érdekelt, akkor a miatt nem fogom kihagyni, mert ugye az emberek különbözőek, kinek a pap, kinek a papné, ezt jó lenne, ha te is, és ha más is észben tartaná. Bevallom hízelgő is egyfelől, hogy néhányan adtak a véleményemre, de ennyire azért ne.

Nos, köszönöm mégegyszer ezt a szép, kúltúrált kommentet,sokat segített,

Máté

karamellás milka. 2009. december 5. 7:46  

Boti: én odaírtam a nevem. :"D
Lenka: én is szeretem a tvájlájtot. nekem is tetszett a nyúmún. kedvencem Rob/Edward. És amikor Máté lehúzta a new moon-t nem mentem fikázni! sőt ha valamit lefikáznak az emberek, éppen hogy megkeresem és megnézem. és különben is ha eddig nem tűnt volna fel, egyetlen fiúnak sem tetszik a twilight/new moon (és ez teljesen érthető) ;)

Megjegyzés küldése