2009 Besties

Minden év utolsó napján többször is eszetekbe jut az a bizonyos január elseje, mikor teli s tele voltatok bizakodással, fogadalmakkal, virslivel, és lencsefőzelékkel. Előbbieket nézve pedig kicsit elszontyolodtok, hiszen bármilyen hosszúnak tűnik is egy év mégsem volt elég minden terv teljes megvalósítására, nem igaz? (Akinek még is, az előtt már emelem is a képzeletbeli kalapom) Mi is valahogy így voltunk a filmes, sorozatos, albumos újdonságokat illetően. Töredékét tudtuk mindössze átnyálazni. Abból viszont szép sorjában, kategóriánként megnevezünk három-három darabot tetszésindex szerinti sorrendben. Remélem, mondanom sem kell, hogy ez emberhez viszonyított, vagyis hozzánk, úgyhogy a totális egyetértés közel sem biztos. De annak örülnénk, ha egy kis agyalást követően Ti is megosztanátok velünk a számotokra legkirályabb atomcsúcs, és még más dicsérő jelzőkkel ellátott alkotásokat, legyen az CD, sorozat, vagy film. A legjobb, ha mindet egyszerre, ahogy Mi is tesszük.

2009 három legjobb filmje Máté szerint:
(azok közül, amiket látott)

1. Benjamin Button: A dunyha jótékony oltalma mögül, döglődve néztem az ágyamban, ugyanis egy kiadós láz közepében lubickoltam éppen. Az a tényező, miszerint úgy éreztem, hogy a koponyám bármelyik pillanatban megrepedhet a fejfájástól sem befolyásolta az ítélőképességemet, ami kerek-perec azt hangoztatta, hogy: zseniális!
Nem a véletlen műve az a ki tudja hány tizenkettő, megnéztem, Oscar díj jelölés, tehát elég komoly, és nem egy tipikus felirattal cédulázott alkotásról van itt szó. Akinek nem kenyere a dráma műfaj, Én annak is ajánlom. Azok közé a filmek közé tartozik, melynek saját, egyedi hangulata van, és már csak azért is érdemes bepróbálni.
Jut eszembe: itt a kritika is Bebe virtuális tollából.

2. Másnaposok: A Nyár vígjátékának titulálta nem egy kritikus. Helyesbítenék, mert az Év vígjátéka jobban illene rá. Haverokkal, barátnőkkel, barátnővel, baráttal, vagy egyedül, nagyon mindegy, a lényeg: nézzétek meg!
Kritika ehhez is készült, méghozzá tőlem.

3. Álom.net: Nemám. Korai áprilisi tréfa. Ezt félretéve, viszont őszinténszólva nem jutott eszembe még egy olyan film amire azt mondom baromi jó. Talán legyen akkor az Up.

A listám lehetséges, hogy másképpen nézne ki, ha láttam volna a következő filmeket: District 9, Az időutazó felesége, Hajsza a föld alatt, A végső állomás 4, Becstelen Brigantyk, Fanboys, Coraline és a titkos ajtó, Watchmen, Gettó milliomos- Ezekről szinte csak jót lehetett hallani, 2010-ben nem egy valószínűleg nézésre kerül.

2009 három legjobb sorozata Máté szerint:
(azok közül, amiket látott)

1. Vampire Diaries: Elég átlagos színvonalon indított, ami aztán részről részre növekedett, úgy, hogy azon kaptam magam: a mindenit, ezt a sorozatot megszerettem.
Minden bejegyzés róla itt megtalálható.

2. Így jártam anyátokkal: Oké, oké. Ez nem 2009-ben indult, de ez évben akadtam rá, szóval, ha úgy vesszük- és vegyük úgy-, akkor ez is helyet kaphat, nem? Főleg azért mert ez egy ferge…most figyeljetek! Fergeteges egy sorozat! Ódákat, és dicshimnuszokat erre tessék keresni.

3. Glee: A High School Musical a Disneyféle hatóanyag nélkül. Úgy roppant szórakoztató, iszonyatosan feelinges, és szeretnivaló. Nem sokára az első évadról érkezik az összegző kritika. Az első három epizód után írtakat viszont már most elolvashatjátok.

A listám lehetséges, hogy másképpen nézne ki, ha láttam volna a következő sorozatokat: Mercy, Flash Forward (na jó két rész az AXN-en megvolt)

2009 három legjobb albuma Máté szerint:
(amiket hallott)

1. Jennifer’s Body OST: Mivel leginkább a változatosságot szeretem a zeneszámok között, ezért lehet az, hogy az első helyezett egy filmes soundtrack. Másképp nem igazán. Ütősre sikeredett amúgy, és a zenei ízlésem pont el lett találva.
2. New Moon OST: Meglepetés! Pedig erről nem is írtam sok szépet, meg jót. Mégis rongyosra lett hallgatva, a jelenlegi hangulatomhoz remekül passzoltak ezek a depressziós, és érzelmes indie melódiák.
3. Ashley Tisdale; Guilty Pleasure: Cinkes. De nem tehetek róla. Az objektivitásom tudja, hogy ez egy közepes pop-elvétve rockos-, lemez, de az elfogultságom Ashley iránt az erősebb.

A listám lehetséges, hogy másképpen nézne ki, ha hallottam volna a következő albumokat: rengeteg van. Felsorolni nem is tudom hirtelen őket, de azért párat: Owl City, Moby, Placebo, Muse, és még hosszúra nyúlik a lista.
Vannak CD-k amik tetszenek, csak még annyiszor nem lettek végig pörgetve a lejátszómban, hogy igazán közelállónak érezzem Őket magamhoz: 30 Seconds To Mars: This is a War, Calvin Harris. Ready for The Weekend, Timbaland: Shock Value II, Pixie Lott: Turn It Up
És akik épphogy lecsúsztak, de megérdemelnék a Top3 helyet: Paramore: Brand New Eyes, Shakira: She Wolf
Egyébként Én inkább az a fajta vagyok, aki inkább a számára bejövős itt-ott hallott számokat töltögeti, mint a komplett CD-ket, ezért sikeredett ilyen alacsony létszámúra az idei repertoár. Ezennel ünnepélyesen megfogadom, hogy változtatok ezen.

2009 három legjobb videóklippje Máté szerint:
(amiket látott, és hallott)

1. Lily Allen; Fuck You: Csak nézzétek meg. És az első tíz másodperc után meg fogjátok érteni a döntésemet.

2. Lady Gaga; Paparazzi: Gagaféle betegességgel van telitömve, amitől dobogós.

3. Cobra Starship feat. Leighton Meester; Good Girls Go Bad: Szexista vagyok, ha azt mondom csak Leighton Meester miatt? Mert k*rva jól nézett ki benne. Ami miatt sokszor visszajátszottam. Szerintem, most hogy a bejegyzés végére értem megnézem megint.
Máté

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése