az élet nem egy tündérmese...

...de azért reménykedünk benne, hogy egyszer azzá válik. Ezt a bejegyzést a "Grace Klinika" sorozatot illetően teljes egészében Lekszibusznak köszönhetitek, mert a kóros fanatikusok kitartásával rágta a fülemet az ügyben, hogy üljek neki az ötödik évadnak, ami meg is történt, és a dupla évadnyitó sikeresen le van tudva.
Elég nehéz dolog volt engem rávenni, mert a harmadik évad után számomra egy kicsit veszített a sorozat a fényéből, igazándiból nem tudom megmondani, mi változott... Azonkívül, hogy nem adják a tévében, ami ezt leszámítva, azért nagy hiba.

Na, és egy újabb bekezdésben meg is tudhatjátok, hogy miért. Mert nem olyan rossz. Tényleg nem. Azt vettem észre, hogy a drámai elemekre jobban rákapcsoltak, és néhol már túlságosan realisztikusak, a hollywoodi szappanos hab pedig nem szivárgott be észrevétlenül eddig se, és ez most se volt másképp. Ettől bírtam/bírom annyira a sorozatot, mert valóságos marad olyan szinten, hogy sajnos az emberek életében sosincsen olyan, hogy "Boldogan éltek, amíg meg nem haltak..." Az élet boldogabb, és kevésbé boldogabb időszakokra osztható fel, és nem érkezik el sose egy olyan pont, ahonnan minden színtiszta, száz százalékos rózsaszín cukormáz, szivárvány, és póniló.

Ugyanakkor Christina jégcsapos incidenést kissé már valószerűtlennek éreztem, de ahogy Lexie is mondta nekem, miután ezt a véleményem megosztottam vele, hogy az lehet, de megtörténhet. És itt megtörtént.

A másik erőssége a sorozatnak, hogy úgy tanít, és lát el téged tanácsokkal, hogy nem idegesítő kiélezéssel teszi, ahogy a Disneyféle alkotások, hanem valóban... megérint. Nem rázod a fejed felnyögve, hogy "Na, megint, újabb tanmese..."

Hogy negatívumot is mondjak az új évadot illetően, nekem Callie és Dr. Hanh nem jönnek be, mint szerelmespár. Nem, nem a leszbikusság miatt, egyszerűen nincs meg közöttük az, amit az angolok "Chemistry"-nek neveznek. De, ahogy értesültem, szerencsére a többieknek sem tetszett, a későbbiekben így ki lesz iktatva ez a szál.

Szóval nyitott vagyok az ötödik évadra, állok elébe. Az évadnyitót pedig olyan 10/7-re értékelném. A nyolcashoz még hadd teperjen egy kicsit. Csak egy igazán picit kell, a vélemények alapján majd meg is lesz. Kíváncsian várom.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése