megérkezett a görög saláta

Kicsit dühös voltam magamra, amikor minden erejével, és napsugarával együtt beköszöntött a nyár, nekem pedig semmi ötletem nem volt, hogy milyen tinisorozatot nézzek, merthát a nyár, nem nyár, egy amolyan kavarós, forróvérű tinédzser szappanopera nélkül. Tökéletes választás lett volna a 90210, annak az első évadával azonban sikeresen végeztem, így kénytelen voltam más csatorna vizeire evezni. Így kerültem a kis csónakommal a "Greek" nevezetű kis torkollat közepére, ami bőven megteszi pihenő helynek, amíg vissza nem kell menni Ősszel a nagy tengerekre, ahol majd a CW vár az újoncaival, és legfrissebb évadokkal.

Igazából nem is tinisorozatról beszélünk, mert a főhősei már egyetemisták. Amerikában, az egyetemista évek alatt ordenáré nagy divat a görög betűk által elnvezett diákszövetségekhez tartozni- gamma, béta, alfa, omega, zéta, téta, méta, mittudomén-, és ezeknek a körleteknek a kulisszái közé kaphat betekintést a gyanútlan sorozatnéző, és ezzel egy teljes új dimenziót ismer meg, már ami Amerikát illeti.
Azonban, ha közelebbről szemügyre vesszük, rájöhetünk, hogy ugyanazt a "High School" fílinget árasztja, mint az összes többi társa:

A menő klikkekből, és a kevésbé menő klikkekből lesznek a menő diákszövetségek, és a kevésbé menő diákszövetségek. A harc azért, hogy elnyerjék a környezet szimpátiáját, és a népszerűséget pedig tovább folytatódik, tehát ha úgy nézzük, összvissz csak a környezet változott meg, a szituációk egyáltalán nem.

A konkrétum, a történet, annyi lenne, hogy van egy testvérpár: Casey, a szőke, ambíciózus, népszerű bombázó, és az öccse, Rusty, aki barna, lúzer, nincsen semmi szuperjellemzője, amiért mindenki tökéletesen tud vele azonosulni. Egy testvérpár, két külön világ. A konfliktus, a leendő amerikai elit réteg, és az esetlen vesztesek- akik próbálnank beilleszkedni-, között bontakozik ki.

Vigyorgós poénok, klisés fordulatok jellemzik, mégis az első rész után úgy kapcsoltam ki a videólejátszómat, hogy "még".

Egyébként hatalmas felfedezést tettem, amiért talán kaphatnék valami sorozatgurus díjat is, de minimum egy pohár, hűs jeges teát: Majdnem minden amerikai tinisorozat, amit én mostanában csekkoltam, egy megcsalással kezdődött, és a pilot epizódnak a középpontjában egy-egy megcsalás áll. Ez is már a klisék rétegét erősíti, igazán kitalálhatnának valami újat.

10/6- a hetesért még teperjen egy kicsit, kezdetnek nem volt rossz, pótlásnak megteszi.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése