Owl City - Ocean Eyes (2009)


Nem is olyan régen már írtam az Adam Young-féle Owl City nevű zenekar Fireflies című klipjéről. Miután vagy ötvenszer gyorsam meghallgattam egymás után a számot, gondoltam egyet, és gyorsan letöltöttem a srác mindhárom albumát. Mert mi mást tehet az, aki egy ilyen kis nyomi országban él, ahol nem lehet Owl City lemezeket kapni, és még iTunes előfizetése sincs?
És bár mindhármat végighallgattam, most csak a legutóbbiról, vagyis az Ocean Eyes címűről fogok írni. Azért, mert mégiscsak ez a legutóbbi, tekinthetjük ezt a bejegyzést tehát valami reklámfélének is, meg azért is, mert ha eltekintek attól, mennyire nagyon zseniális is bizony ez a pasi, azt kell észrevenni, hogy az összes album majdhogynem összes száma egyforma.
Illetve egyformának tűnhet annak, aki nem tud angolul annyira, hogy a dalok hallgatása közben is figyelhessen a szövegre.
Mert bizony, ha nem ragadunk le annál, hogy minden zeneszám ugyanazzal az elektronikus hangzású felvezetéssel kezdődik, sőt, néhol még a dallam is igencsak hasonló, láthatjuk… pardon, hallhatjuk, hogy tulajdonképpen mindegyik dal egyedi a maga módján. Persze, miről másról szólnának, mint a szerelemről (mintha más téma nem is létezne a világon, komolyan) sosem az a dolgok lényege, hogy „úúúú imádlaaaak” vagy „úúúú béjbe én kellek neked” vagy „te meg én együtt tökéletesek vagyunk éhéééértsd hát meeg”. Nem, Adam Young hasonlítja a szerelmet fogászati kezeléshez, vaníliás alkonyathoz, sőt, a „Hello Seattle”-ben konkrétan egy város szeretetéről hallhatunk.
Az Ocean Eyes legjobb dala minden kétséget kizáróan a Fireflies. Bár lehet, csak azért gondolom ezt, mert azt hallottam először, és persze a legtöbbször eddig. De azon kívül nagyon jó még a Cave In, Dental Care, If My Heart Was a House, On The Wing, The Saltwalter Room és áh… nagyjából felsorolhatnám az egész albumot, mert mindössze az Umbrella Beach szám volt az, ami nem igazán nyerte el a tetszésem elsőre. Abban kicsit túlzásba esett az elektronikus hangzással Mr. Young, de ha azt nézzük 14 dal található a korongon, ez egyáltalán nem rossz arány.
9/10. Abszolút. Csak ajánlani tudom mindenkinek, aki szereti, ha zenehallgatás közben csupa jó érzés járja át, vagy egyszerűen csak igazi, boldog, nyári számokra vágyik.
Írta: Bebe

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése