Péntek 13 (2009)

Nem szeretem a horrorfilmeket. Abszolút nem. Leginkább az olyanokat, amikben sorozatgyilkosok rohangálnak. Mutassanak nekem egy vámpíros filmet, bármiféle ijedtség nélkül végignézem, és még rosszat sem álmodok utána, de kerüljön elő egy titokzatos maszkos sorozatgyilkos, és egy hétig minden árnyékban gyilkos szándékot látok.
Ezért gondoltam azt már akkor, mikor először láttam a Péntek 13 remake-jének trailerét, hogy ez bizony nem az én filmem lesz, útjaink valószínűleg soha nem keresztezik egymást.
Csakhogy. Történt aztán valami. Megnyerte a legjobb horror-kategóriát a Teen Choice Awardson, és mivel a tinik gyanítom nem arra mennek, hogy a legvéresebb, legelborzasztóbb horrorfilmre tegyék le voksukat, kezdtem hozzászoktatni magam a gondolathoz, hogy bizony le fogom tölteni.
Aztán jött a Supernatural, és a Jensen Ackles, valamint Jared Padalecki mániám. És mivel utóbbi főszerepet játszik a filmben, mély levegő, lejátszás-gomb, kezdődhetett a borzongás!A történet rémesen egyszerű. Horror-fanatikusok nyilván ismerik is, hiszen Jason sztorija amolyan klasszikusnak számít. Akad ez a kisgyerek, akinek egy gonosz bige legyilkolta az anyját a szeme láttára. Mire ő bosszúból lemészárol minden egyes fiatalt, aki annak a tónak a közelébe merészkedik, amerre ő is tanyázik. Tipikus, igaz? Tökéletes választás pizsi-partikra, mikor a sok csaj összegyűl, és szeretnének egy jót sikítozni.
De haladjunk tovább a sztorival. Elsőként megismerhetünk egy bandát, akik füvet keresnek, meg szeretnének kicsit lazítani. Az itt rendezett vérfürdő eleinte csupán egy kis bevezetésnek látszik, hogy mégis mire számítsunk a későbbiekben, de nem, kiderül, ezeknek a srácoknak nagyon is fontos szerepe volt, hiszen ha ők nem lettek volna, nem lenne Jared Padalecki, vagyis Clay sem, aki a nővérét indul keresni, miután eltűnt a barátaival való sátorozás után. Mellé, természetesen, akad egy másik csapat fiatal is, olyan tipikus karakterekkel, mint a szőke szépfiú, a szőke cicababa, a vagány feka srác, és egy kissé lúzer japán. Meg persze a kedves, megértő lányka, aki segíti a my Clayünket kutatásai során, míg a többiek szívóznak vele.
És tessék. Jason ismét felbukkan. Kezdi az öldöklést ezerrel. Több mindent nem tudok elmondani a történetról spoilerek nélkül, szóval térjünk át másra. Mondjuk arra, milyen gyorsan elrepült a 105 perces játékidő. Ami nem is lenne baj. Abszolút. Sőt, inkább pozitívum, mikor egy film nézése közben nem az órát lesem állandóan, mióta is megy pontosan, és miért nincs már vége. A gond igazából azzal akadt, hogy már javában az utolsó fél órában jártunk, mikor észrevettem, hogy jé, mindjárt vége a filmnek, és egészen odáig még nem történt semmi. Kis rohangáláson és sikítozáson kívül semmi. Szerencsére ezek után Jason nekiállt tenni azt, ami a legjobban megy neki. Gyilkolt ezerrel. De sokkal jobban tette volna, ha szépen beosztja a hullákat az egész filmre, nem az utolsó pillanatokra halogatja az összeset.
A színészek teljesen rendben vannak, bár bevallom, valahányszor feltűnt Jared a tapadós pólójában, mely megmutatja azokat az izmokat, melyeknek a Supernatural Pilotban még híre-hamva sem volt, nehezemre esett bármi másra koncentrálni azokon a csodásan dudorodó karokon kívül. Meg hát egyébként is… sikítozni és rohanni bárki tud, ezért nem egy nagy dolog horrorfilmben olyan mellékszerepet játszani, hogy gyakorlatilag csak meghalnod kell.
Lássuk, mi volt még itt. Jó horrorfilmhez illően klisék akadtak rendesen, a sátoron látszódó árnyéktól kezdve, a házban való teljes sötétségig volt itt minden, ami zavaró is lett volna, ha nincs tele meglepő történésekkel. Nem nevezném őket fordulatoknak, de valahogy mindig az ellenkezője történt annak, mint amit megjósoltam.
Szívem szerint egy 6 pontot adnék rá, de ilyenkor mindig eszembe jut Jared, meg az ő karjai, vagy ami leginkább felhúzza a pontszámot, a legutolsó két másodperc. Lehet, horrorfilmekben teljesen megszokott minden, mint ami itt történik, de mint mondtam, nem vagyok szakértő a témában, ezért, míg lement a stáblista én csak ültem a székemen, és néztem ki a fejemből tátott szájjal. 7/10. Csak ezekért.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése